Medikų įvaizdžio formavimas socialiniuose tinkluose: teoriniai iššūkiai ir galimybės

  • Austė Aleksandravičiūtė-Šviažienė VDU Viešosios komunikacijos katedra, Kauno klinikų Komunikacijos tarnyba
Reikšminiai žodžiai: sveikatos komunikacija, socialiniai tinklai, medicinos profesionalumas, etika, sveikatos raštingumas

Santrauka

Socialiniai tinklai iš esmės pakeitė komunikacijos paradigmas sveikatos priežiūros srityje, o tai lėmė reikšmingus medikų viešojo įvaizdžio ir jų socialinių vaidmenų pokyčius. Straipsnyje analizuojama socialinių tinklų įtaka medikų viešajam įvaizdžiui, aptariamos šių tinklų naudos, rizikos bei etinės atsakomybės, pabrėžiant etiškumo, profesionalumo ir informacijos patikimumo aspektus. Remiantis naujausiais moksliniais tyrimais, nurodoma, kad autentiška ir atsakinga medikų komunikacija internete gali padidinti pacientų pritraukimą ir įsitraukimą, stiprinti visuomenės pasitikėjimą ir didinti visuomenės sveikatos raštingumą. Kita vertus, naujosios skaitmeninės komunikacijos technologijos kelia naujų iššūkių ir grėsmių, į kuriuos būtina reaguoti visiems komunikacijos dalyviams. Pateikiamos praktinės rekomendacijos medikams, kaip veiksmingai naudotis socialiniais tinklais įvaizdžiui formuoti, visuomenės pasitikėjimui užtikrinti. Šiame straipsnyje taikomas tarpdisciplininis požiūris, o analizėatliekama išimtinai teoriniu lygmeniu.

Publikuotas
2025-09-25